راهکارهایی برای بهبود روحیه تیم

علاوه بر بهره‌وری و تعاملات مثبت تیمی، روحیه کارکنان عامل مهمی‌ در اداره موثر یک کسب و کار است. مدیران باید بدانند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا کارکنان خود را با انگیزه نگه دارند، روحیه آنها را بالا ببرند و آنها را برای ماندن طولانی مدت در شرکت ترغیب کنند. در این مقاله، ما در مورد بهبود روحیه و انگیزه کارکنان و چگونگی افزایش و بهبود بهره وری و تعهد تیم در سازمان بحث خواهیم کرد.

بهبود روحیه تیم و کارکنان

تقویت روحیه در محیط کار

در بیشتر موارد، تقویت روحیه در محل کار مربوط به درگیر نگه داشتن کارکنان و سرمایه گذاری است. آنها باید احساس کنند که فقط یک کار را انجام نمی‌دهند، بلکه در حال انجام کاری مهم و رضایت بخش هستند. هرکسی باید احساس کند کاری که انجام می‌دهد در سطوحی مهم است، اما فعالیت‌های روزمره اغلب مانع می‌شوند.

 

اگر شما یک مدیر هستید، مهم است که زمان بگذارید و به اعضای تیم خود نشان دهید که شاید با جشن گرفتن دستاوردهای خود تفاوت ایجاد کنند. بر تک تک کارمندان تمرکز کنید و به همه اجازه دهید بدانند که چه کاری انجام می‌دهند. چیزهای کوچکی مانند برجسته کردن دستاوردهای اعضای تیم خود، در صورت امکان، تفاوت زیادی در احساس آنها نسبت به کاری که هر روز انجام می‌دهند ایجاد می‌کند.

 

ما به طور طبیعی تمایل داریم روی آینده تمرکز کنیم، مانند اینکه شرکت به کجا می‌رود و چه چیزی برای رسیدن به آن باید اصلاح شود. با این حال، به همان اندازه مهم است که در مورد اتفاقات درستی که در گذشته اتفاق افتاده است و چگونه به شما کمک کرده تا به اینجا برسید فکر کنید. مدیران می‌توانند به همان اندازه که بر جنبه‌های سازنده تمرکز می‌کنند، روی نکات مثبت نیز تمرکز کنند. به این فکر کنید که از همه بخواهید لیستی از دستاوردهای خود در سال ارائه دهند و یک لیست “دستاوردهای برتر” برای کل کارکنان منتشر کنید.

 

نحوه بهبود روحیه کارکنان

در اینجا چند قدم وجود دارد که می‌توانید برای بهبود روحیه اعضای تیم در محل کار انجام دهید

بیشتر بخوانید: مهارت‌های نرم کلیدی

مرخصی بدهید

اوقات فراغت اضافی و تشویق کارکنان به استفاده از اوقات مرخصی خود، راهی عالی برای افزایش بهره وری و ایجاد احساس راحتی بیشتر در کارمندان در نقش خود و با سازمان است. مرخصی اضافی همچنین به کارمندان اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خارج از محل کار را دنبال کنند. تشویق کارمندان خود به درگیر کردن خلاقیت خود در این زمان مرخصی می‌تواند به آنها کمک کند احساس رضایت شخصی بیشتری داشته باشند، که می‌تواند بهره وری آنها را در کار بالاتر ببرد.

 

میزبانی رویدادهای مختلف

به کارکنان خود فرصت دهید تا فضای کاری خود مانند میز کار را رها کنند. شرکت در فعالیت‌های تیم‌سازی مانند ساعات ناهار، جشن‌ها یا استراحت‌های تفریحی را پیشنهاد دهید. فعالیت‌های سرگرم‌کننده مانند رویدادهای ورزشی یا تفریحی می‌توانند روحیه را تقویت کنند و به نوبه خود بهره‌وری را افزایش دهند.

 

روی مربیگری تمرکز کنید

بسیاری از کلیدهای بهبود روحیه و انگیزه کارکنان مشابه مواردی است که، برای اینکه یک رهبر خوب باشید به آنها نیاز دارید. هنگامی‌که مدیریت می‌کنید، به جای رفتار اجباری، سعی کنید مربیگری و رهبری کنید. مایل به مشارکت باشید، به صحبت‌های کارمندان خود گوش دهید و از نگرانی‌ها و ایده‌های آنها آگاه باشید. وقتی کارمندان احساس می‌کنند که برای مشارکت‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها ارزش قائل هستید، احتمالاً به شرکت فداکاری نشان می‌دهند.

 

برای حفظ یک کوچینگ موثر، یک خط ارتباطی ثابت و باز با اعضای تیم خود داشته باشید، بدانید که آنها به چه چیزی نیاز دارند و مایل به تامین آن نیازها باشید. سعی کنید همانطور که از کارکنان خود انتظار دارید پاسخگو باشید.

 

فرهنگ شرکت خود را توسعه دهید

در نوع پوشش کارکنان خود سختگیرانه عمل نکنید ولی این بدین معنی نیست که آن‌ها میتوانند هنجارهای جامعه را زیر پا بگذارند. به عنوان مثال، اگر در یک صنعت کمتر رسمی‌هستید، ممکن است برای کارمندان شما مناسب باشد که شلوار جین و تی شرت بپوشند. همچنین می‌توانید کاناپه‌ها را به‌عنوان فضای کاری ارائه دهید یا تعداد مشخصی از روزهای کار از خانه را در ماه یا سه ماهه اختصاص دهید. کمک به توانایی کارکنان خود برای استراحت در دفتر و کار با سرعت خود نیز می‌تواند منجر به افزایش روحیه شود.

 

به کارکنان خود احترام بگذارید

شما می‌توانید با صرف وقت برای رفتار مودبانه و احترام با اعضای تیم، روحیه خود را تقویت کنید. به یاد داشته باشید که شما این افراد را به خاطر انگیزه، عزم، اشتیاق و مهارت‌هایشان استخدام کرده اید. اعتماد داشته باشید که آنها می‌خواهند آنجا باشند و احتمالاً از مهارت‌های خود به بهترین شکل ممکن استفاده خواهند کرد. سعی کنید یک خط ارتباطی باز داشته باشید و هرگونه مانع بین کارکنان، مدیریت و مدیران اجرایی را حذف کنید.

به دنبال نظرات کارمندان باشید

علاوه بر نشان دادن احترام، می‌توانید تیم خود را تشویق کنید تا بازخورد صریح در مورد شغل خود و سازمان ارائه دهند. به عنوان مثال، جلسات هفتگی پنج دقیقه ای تیم را در نظر بگیرید که در آن هر فرد نقاط قوت و چالش‌های خود را بیان می‌کند. همچنین می‌توانید با توزیع کارت‌های نظر و درخواست از کارمندان برای پر کردن و گذاشتن آن‌ها در جعبه، بازخورد ناشناس بخواهید تا بتوانید در تاریخ بعد آنها را مرور کنید.

 

هنگامی‌که از کارکنان خود بازخورد مستقیم می‌خواهید، موضعی باز اتخاذ می‌کنید که به کارمندان شما این احساس را می‌دهد که می‌توانند در تغییرات مثبت سهیم باشند. می‌توانید از تکنیک ناشناس برای تشویق صداقت در میان کارمندانی که در این روش احساس راحتی بیشتری می‌کنند استفاده کنید. برای نشان دادن ارزش ورودی به شما، اجرای تغییرات مثبت بر اساس نظرات بسیار مهم است.

 

برنامه‌های ورزشی در محل کار را ارائه دهید

ایجاد یک چالش ورزشی در محل کار می‌تواند راهی عالی برای توسعه رقابت دوستانه، تیم سازی و حمایت در محل کار باشد. همچنین می‌تواند روحیه را افزایش دهد زیرا فعالیت بدنی می‌تواند به بهره وری بالاتر تبدیل شود.

 

سرمایه گذاری در عضویت در باشگاه بدنسازی در سراسر شرکت را در نظر بگیرید یا تجهیزات تناسب اندام را در محل کار خود نصب کنید. کارکنان را تشویق کنید تا برای اجرای یک ماراتن یا هر نوع چالش ورزشی با یکدیگر همکاری کنند. شما مردم را تشویق می‌کنید که سالم تر زندگی کنند و در کل شادتر باشند.

 

گردآورنده: عرفان ستایشی

منبع: indeed.com

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *