5 نمونه آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی که مشارکت کارمندان را حفظ خواهد کرد

آیا می‌خواهید مطلب بیشتری درمورد روش‌های مختلف آموزش شبیه‌سازی‌شده بیاموزید؟ روش‌هایی که توانسته برنامه‌های یادگیری و پرورش کارمند را ارتقاء دهد؟ در این مقاله، به بررسی 5 نمونه آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی می‌پردازیم که مشارکت کارمند را بیشتر کرده و می‌تواند برای الهام‌بخشی به استراتژی‌های آموزشی شما استفاده گردد!

آموزش شبیه‌سازی‌شده

استفاده از آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی به منظور مشارکت کارمندان در امور

شبیه‌سازی‌های آموزشی فضای اصلی را در محیط تجاری شرکت به خود اختصاص می‌دهند. این استراتژی جالب توجه در زمینه‌ی یادگیری، درعین حال که عوامل خطرساز را از بین می‌برد، به کارمندان نیز اجازه می‌دهد تا مسائل حقیقی زندگی را در محیطی مجازی تجربه و حل‌وفصل نمایند. تجربه زندگی واقعی با استفاده از آموزش شبیه‌سازی‌شده، به تعلیم افراد با روشی سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز کمک می‌نماید. این کار موجب فراگیری سریع مهارت‌های مختلف می‌شود.

در بسیاری از صنایع، از یادگیری شبیه‌سازی‌شده استفاده می‌شود تا به کارمندان در کسب دانش و مهارت‌های جدید کمک شود. شرکت‌ها در حوزه پزشکی، موسسات آموزشی و شرکت‌های سهامی همگی از شبیه‌سازی‌های سفارشی استفاده می‌کنند. هدف آنها حفظ مشارکت کارمندان در فرآیندهای آموزشی است.

مجموع شبیه‌سازی‌های VR، AR، MR و دسک‌تاپ، برای آموزش، پرورش و گسترش توانایی‌های کارمندان در رشته خودشان استفاده می‌شود. در این مقاله، 5 نمونه آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی را ارائه خواهیم نمود که ارزش چنین سیستم آموزشی را اثبات خواهد کرد. تمرکز اصلی بر آم شبیه‌سازی‌های دسک‌تاپی است زیرا آنها در اجرا از بقیه سریع‌تر هستند. درحقیقت، بسیاری از کارمندان از کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای کار خود استفاده می‌کنند.

 

مزایای آموزش شبیه‌سازی‌شده

دامنه و محدوده‌ی بسیار بزرگ هر صنعت موجب می‌شود تا استخراج مزایای مشخص از آموزش برمبنای شبیه‌سازی دشوار گردد. با این حال، بهترین سیستم‌ها باید حداقل این 4 مهارت اصلی را درخود شکل دهند:

1. راه‌اندازی کسب‌وکار

آموزش براساس شبیه‌سازی سفارشی به شما کمک می‌کند تا رهبر بهتری شوید. قادر خواهید بود تا مهارت‌های علمی‌تان را آزمایش کرده و شکاف‌های دانش را پیش از اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار تعریف نمایید. آموزش شبیه‌سازی‌شده به یادگیرندگان اجازه داده تا بدون آنکه ریسکی در سرمایه‌گذاری‌های اصلی داشته باشند، بارها و بارها شکست را تجربه نمایند.

2. سازمان و مدیریت زمان

آموزش‌های شبیه‌سازی‌‌شده معمولاً از نظر زمانی محدود هستند. بنابراین، تصمیم‌گیری سریع و درست در کل برنامه الزامی است.

آموزش شبیه‌سازی‌شده

3. کارگروهی

بسیاری از برنامه‌های آموزشی شبیه‌سازی‌شده براساس هماهنگی تیمی بنا شده‌اند. یک شبیه‌سازی خوب بر ارتباطات موثر، محول‌نمودن وظیفه و دیپلماسی در حل هرگونه مشکلی تمرکز می‌کند.

4. حل مسئله

یک کارمند ارزشمند باید بتواند مسائل را به سرعت حل نموده و بهترین نتایج ممکن را بدست آورد. شبیه‌سازی‌ها وضعیتی پیچیده برای کارآموزان فراهم آورده تا بتوانند برآنها غلبه نمایند.

 

نمونه‌هایی از آموزش شبیه‌سازی شده:

آموزش شبیه‌سازی‌شده یادگیری محصول

شرکت PING با شرکتDesigning Digitally مشارکت نموده تا یک آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی را به‌وجود آورد، با این هدف که چگونه گلف‌بازان با باشگاه‌های گلف PING هماهنگ می‌شوند. این ابزار آموزشی به کارمندان جزء کمک کرده تا به سرعت با فرآیند انطباقی باشگاه‌ها آشنا گردند. واحدهای درسی با محوریت Canvas اجازه‌ی پیشرفت را با گذر زمان به برنامه‌ی شبیه‌سازی داده است.

 

این شبیه‌سازی سفارشی موجب می‌شود تا یادگیرندگان:

• به دقت پرواز توپ اعضاء را تخمین بزنند.
• باشگاهی مناسب را برای کسب نتایج دلخواه انتخاب کنند.
• اثر فوری انتخاب خود را مشاهده کنند.

آموزش شبیه‌سازی‌شده

 

آموزش شبیه‌سازی‌شده تعمیر سه بعدی

یادگیری بر اساس شبیه‌سازی تعمیری سه بعدی برای آموزش کارمندان تهیه شده است تا بدانند چگونه اشکالات سخت‌افزاری سیستم Hewlett Packard’s 3Par StoreServ را تعمیر نمایند. شرکت در زمینه‌ی LIT (آموزش برمبنای مربی) موفقیت چندانی نداشته است، چرا که به حضور فیزیکی یک تسهیل‌گر برای دوره نیاز داشت.
پس شرکت HP، دستگاه Leap Motion را برگزید. از این‌رو، کارآموزان دسترسی مستقیم به این پلتفرم از کامپیوتر خانه‌ی خود یا دفتر‌کار را پیدا کردند.

با کمک دستگاه Leap Motion، کارآموزان قادر خواهند شد تا:

• ابزارهایی مجازی را با دست‌های (واقعی) خود بگیرند.
• از وضعیت دفترکار یا خانه‌ی خود مطلع شوند.
• هزینه‌های جابه‌جایی را حذف نمایند.
• از عهده‌ی خطاها برآیند، زیرا آموزش موجب خسارت به ماشین نمی‌شود.
• هرچقدر که نیاز بود از آموزش استفاده نمایند.
• یادگیری همراه با اجرا داشته باشند.

آموزش شبیه‌سازی‌شده

یادگیرنده می‌تواند کار با مربی مجازی یا روش (DIY (Do It Yourself را انتخاب نماید. این پلتفرم سناریوهای مختلفی را از دنیای حقیقی به نمایش می‌گذارد که شامل تمامی قطعات خاص تعمیری مرتبط با سخت‌افزار می‌شود. این کار، کارمندی آموزش‌دیده به‌وجود می‌آورد، او می‌تواند مشکلات سخت‌افزاری دستگاهLeap Motion را که ممکن است به‌وجود آید، برطرف نماید.

 

آموزش شبیه‌سازی‌شده سه‌بعدی مرکز فعالیت دانشجو

این شبیه‌سازی مجازی و سه‌بعدی، بر اختلال استرس پس از سانحه تمرکز می‌کند. دانشجویان دانشگاه State Wright نمونه‌ی اولیه را طراحی کردند. سپس، مدلی دیجیتالی را برای شبیه‌سازی آموزشی طراحی کرده که از Autodesk Maya استفاده می‌نمود. کاربر در اینجا نمایشگری را در سر نصب می‌کند و دنیای مجازی را که با محرک اضطراب درحال مقابله است، هدایت می‌نماید. از آنجاکه این سناریوها مجازی هستند، فرد درحین آزمایش آنها احساس امنیت بیشتری می‌کند. این کار تاثیری درمانی دارد، میزان استرس تجربه‌شده را می‌کاهد و کاربر را به محیطی استرس‌آور خو می‌دهد.

 

آموزش شبیه‌سازی‌شده سفارشی در زمینه‌ی فست‌فود

شبیه‌سازی‌ها تاثیر فراوانی بر کارمندان رستوران‌های فست‌فودی می‌گذارد. استخدام‌شدگان جدید می‌توانند با روش همه‌جانبه‌ی تجربه‌ی یادگیری، فعالیت‌های روزانه‌ی رستوران را بیاموزند. کارآموزان با وضعیت‌های گسترده‌ای روبرو می‌شوند، از کار با مشتریان و شکایات آنها تا واردکردن سفارشات‌شان در سیستم. شبیه‌سازی‌ها به کارآموزان جدید اجازه می‌دهد تا تمامی سناریوها را بدون هیچ‌گونه اختلالی در امور روزانه‌ی رستوران آزمایش نمایند. پس از آموزش، استخدام‌شدگان جدید آماده‌ی مقابله با چالش‌های واقعی هستند بدون آنکه کیفیت غذا، عملیات یا ارتباطات با مشتری دستخوش تغییر شود.

 

آموزش شبیه‌سازی‌شده پرستاری

در این حوزه می‌توان آموزش شبیه‌سازی‌‌شده مبتنی بر وب Trauma Units (بخش‌های روانی) را بکار گرفت. پرستارها می‌توانند در وضعیت واقعی بدون آنکه خطری به شکلی حقیقی بیمار را تهدید نماید، آموزش ببینند.

آموزش شبیه‌سازی‌شده سه‌بعدی چنین مهارت‌هایی را به پرستاران کارآموز آموزش می‌دهد:

• کنترل محیط‌هایی با ریسک و سرعت بالا
• توانایی مقابله با فشار محیط‌های مشابه
• کنترل دارویی بیماران روانی
• بازسازی استخوان‌های شکسته
• راه‌اندازی IV

آموزش شبیه‌سازی‌شده

این برنامه از یادگیری شناختی برای کم‌کردن سطح بالای استرس پرستاران بدلیل کار در بخش روانی استفاده می‌نماید.

 

 

نتیجه‌گیری

خوشبختانه، این نمونه‌ها از آموزش شبیه‌سازی سفارشی، به شما برای فکرکردن به انتخاب‌‌های سازمان‌تان ایده می‌دهد. کار آسانی نیست که شبیه‌سازی‌های آموزشی، بخش لاینفکی از فرهنگ شرکت‌تان شود. اما، انجام چنین کار دشواری سودهایی در درازمدت خواهد داشت. به یاد داشته باشید، رشد کسب‌وکار شما مستقیماً به رشد کارمندان‌تان وابسته است. کمک به آنها درجهت پرورش مهارت‌ها و دانش‌شان، شما را از دور رقابت خارج می‌کند.

 

 

منبع: https://elearningindustry.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *