نکات طلایی برای داشتن آداب معاشرت کاری موفق

چگونه می‌توانید در حالی که حرفه ای هستید با محیط جدید سازگار شوید؟ هر شرکت ویژگی‌های خاص خود را برای کارمند خوب بودن دارد، اما قوانین کلی آداب و معاشرت کاری وجود دارد که می‌توانید هنگام تغییر شغل با خود همراه داشته باشید.

 

آداب معاشرت کاری چیست و چرا اهمیت دارد؟

آداب معاشرت کاری مجموعه‌ای از قوانین نانوشته است که کارکنان حرفه‌ای آن را رعایت می‌کنند. به طور کلی، آداب معاشرت کاری خوب و توام با احترام به کارکنان اجازه می‌دهد تا روابط قوی با همکاران و مشتریان ایجاد کنند. همچنین به کارکنان در پیشبرد حرفه خود کمک می‌کند.

دوره آموزش چگونه آداب معاشرت کاری موفق داشته باشیم؟

۱۰ نکته برای داشتن آداب معاشرت کاری موفق

۱.وقت شناس باشید

زمان با ارزش است و هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که شما برای وقت آن‌ها ارزش قائل نیستید. وقت شناسی نشان می‌دهد که شما در کار جدی هستید و به وقت طرف مقابل احترام می‌گذارید. هنگام تأخیر، مودبانه است که به طرف مقابل اطلاع دهید و او را در جریان برنامه خود قرار دهید.

 

۲.از بدگویی بپرهیزید

نحوه برخورد شما با مردم نشان دهنده شخصیت شماست. اگر درباره همکاران خود منفی صحبت کنید، دیگران ممکن است شما را با این منفی گرایی مرتبط بدانند. همچنین، ممکن است تمایل کمتری به اعتماد به شما داشته باشند اگر بشنوند که شما پشت سر دیگران بدگویی می‌کنید چرا که احساس می‌کنند شما همین کار را با آنها انجام می‌دهید.

۳.محیط کار خود را درک کنید

مهم است که محیط کار خود را مشاهده و درک کنید تا بدانید چه چیزی مناسب است. با مشاهده دیگران و پرسیدن  سوالات درک درستی از محیط کار خود خواهید داشت. با این کار شما به مرور ارزش‌ها و خط مشی‌های شرکت خود را خواهید آموخت.

 

۴.مرتب و تمیز باشید

در محل کار، شما نمی‌خواهید به عنوان فردی شلخته شناخته شوید. تمیز و منظم نگه داشتن میز کار یا محل کار نشان دهنده نام تجاری حرفه ای شماست. خوب است که به صورت دوره ای بررسی کنید که آیا فضای کار تمیزی را حفظ کرده اید یا خیر.

 

۵.مراقب نحوه کار دیگران باشید

افراد شیوه‌های کاری متفاوتی دارند، بنابراین هنگام کار در یک دفتر باز مراقب باشید. برخی از مردم ممکن است بخواهند موسیقی را پخش کنند و برخی دیگر سکوت را بخواهند. اگر می‌خواهید به موسیقی، پادکست یا هر صدای دیگر گوش دهید، این کار را با هدفون انجام دهید یا در صورت مجاز بودن، یک اتاقک یا فضای اداری پیدا کنید.

 

۶.شخصی اما حرفه‌ای باشید

از آنجا که اکثر هفته را با همکاران خود سپری می‌کنید، آشنایی با آنها در سطح شخصی بسیار طبیعی است. اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد، ممکن است شما به عنوان فردی بد اخلاق ظاهر شوید. در عین حال، شما نمی‌خواهید همه جزئیات زندگی شخصی خود را پخش کنید، زیرا ممکن است شما و دیگران را از تمرکز بر پروژه‌های حرفه ای منحرف کند. همچنین مهم است که به مرزهای دیگران توجه داشته باشید. به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یک انتخاب است، بنابراین کارکنان را برای افشای اطلاعات مجبور نکنید.

 

۷.به دیگران با اشتیاق گوش کنید

همه ما هزاران فکر در سر داریم. ما لیست کارهای انجام شده را بررسی می‌کنیم، نگران این هستیم که چگونه کارها را به پایان برسانیم . هنگام صحبت با همکاران، امیدواریم که آنها سریع صحبت کنند تا بتوانیم ادامه دهیم. با این حال، مردم می‌توانند تشخیص دهند که شما در حال گوش دادن فعال هستید. هنگام صحبت با دیگران، توجه بی وقفه خود را حفظ کنید، تماس چشمی خوبی داشته باشید و سوالات پیگیری کنجکاو را بپرسید. به این ترتیب مردم می‌دانند که شما متمرکز هستید و همچنین از بودن در کنار شما لذت می‌برد.

 

۸.دیگران را معرفی کنید

اگر تازه وارد یک محل کار شده اید یا حتی اگر مدتی در یک کار بوده اید، همیشه افراد بیشتری برای ملاقات وجود دارد. ایستادگی ناخوشایند در کنار گروهی از افراد که نمی‌دانند شما کی هستید و برعکس، جالب نیست. وقتی فرصت شد، افراد را به یکدیگر معرفی کنید. مودبانه است و باعث می‌شود مردم احساس ارزش کنند.

 

۹.در همه اشکال ارتباط مودب و حرفه ای باشید.

برای تلفن، ایمیل و ملاقات حضوری، مهم است که حرفه ای بمانید. هنگام ارسال ایمیل، به خاطر داشته باشید که هیچ زمینه ای برای لحن یا حالت چهره وجود ندارد، بنابراین پیامها را کوتاه اما دوستانه نگه دارید.

 

۱۰.در جلسات تلفن را کنار بگذارید.

امروزه به سختی می‌توان گوشی‌های خود را کنار گذاشت. با این حال، وقتی در جلسات هستید، توصیه نمی‌شود پیام کوتاه یا وبگردی کنید. این تصور را ایجاد می‌کند که توجه نمی‌کنید. در جلسات، تلفن خود را خاموش کرده یا بی صدا بگذارید.

 

مدیران چگونه می‌توانند بر آداب اداری تأثیر بگذارند؟

آداب معاشرت محل کار از بالا به پایین مثال زده شده است. به عنوان یک مدیر، این فرصت را دارید که الگوی خوبی برای تیم خود باشید. اگر مدیران به موقع، با دیگران مودب و حرفه ای باشند، فرهنگ اداری را ارتقا می‌دهند.

 

مدیران همچنین می‌توانند با پرهیز از شایعات و برخورد برابر با کارکنان خود، احترام بین همکاران را تشویق کنند. در صورت بروز اختلاف، مهم است که هر دو طرف را بدون طرفداری از کارکنان خاص بشنویم. مدیران می‌توانند به کارکنان یادآوری کنند که حرفه ای بودن مورد انتظار است و در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانند با منابع انسانی مشورت کنند. تقویت مثبت رفتار اداری نشان دادن قدردانی از کارمندانی است که از استانداردها فراتر و فراتر می‌روند.

دوره آموزشی چطور آداب معاشرت کاری موفق داشته باشیم

در حالی که ممکن است ما همیشه آگاهانه به آداب معاشرت فکر نکنیم، تشریفات خاصی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد شما یک کارمند فوق العاده و فراتر از آن هستید. آداب معاشرت خوب می‌تواند محیط کار راحت تری را برای شما ایجاد کند. مهارتهای عمومی اصلی این است که به زمان و عادات محل کار دیگران احترام بگذارید، از شایعات پرهیز کنید و درباره محیط کار خود تحقیق کنید.

 

گردآورنده: عرفان ستایشی

منبع: Hive.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *