میلیاردرها عاشق آموزش‌اند!


نسل جدید میلیاردرها علاوه بر حرفه‌ای بودن در کسب‌و‌کارشان اهمیت آموزش و توسعه‌ی آن را جزئی از تصمیمات مهم و استراتژیک خود میدانند.

جک ما بنیانگذار شرکت علی‌بابا و ثروتمندترین مرد چین که حالا خود را برای واگذاری این شرکت به جانشینش آماده می‌کند گفته قصد دارد در بقیه سال‌های زندگی بخشی از فعالیت و ثروتش را برای توسعه آموزش اختصاص دهد.

Charles Chen Yidan که یکی از پنج بنیانگذار بزرگترین شرکت اینترنتی چین یعنی تن‌سنت ( Tencent ) است نیز بخشی از ثروتش را وقف نهادهای خیریه و آموزشی کرده است.
تن سنت طی سال‌های اخیر بسیار رشد کرده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان پنجمین شرکت با ارزش جهان انتخاب شده است. اما آقای Yidan در سال ۲۰۱۳ تن‌سنت را با هدف تمرکز روی کارهای عام المنفعه ترک کرد و بازنشسته شد.

او برای توسعه آموزش جایزه‌ای را به نام خودش Yidan پایه گذاری کرده، این جایزه به افرادی داده می‌شود که در زمینه ارائه روش‌های پایدار آموزشی فعالیت چشمگیری کرده باشند.
او دو برنده جایزه ۷.۶ میلیون دلاری‌اش را اعلام کرد؛ Larry Hedges از دانشگاه Northwestern که در زمینه استفاده از آمار در سیاست‌های آموزشی تحقیق می‌کند و Anant Agarwal بنیانگذار پلتفرم آموزش آنلاین مشهور edx است.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *