مزایای آموزش آنلاین

میخواهیم در این مقاله توضیح دهیم که چرا یادگیری آنلاین از آنچه فکر می‌کنید جذاب‌تر است. ما در ادامه مقاله مزایای آموزش آنلاین را برمی‌شماریم که باعث می‌شود شما در نگرش خود نسبت به این نوع آموزش تجدید نظر کنید.

آموزش آنلاین و مزیای آن

مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین

1.شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید یاد بگیرید!

شما می‌توانید برنامه آموزش مورد علاقه خود را در آموزش حضوری نیز انتخاب کنید; اما این امر شامل صرف زمان برای رفت و آمد، و یا حتی زندگی در شهر دیگری باشد. با آموزش آنلاین، می‌توانید هر برنامه یا دوره ای را که حضوری وجود دارد، بگذرانید.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما بیشتر به مطالب مالی و حسابداری علاقه مند هستید. تمام آنچه که لازم است جستجو در گوگل برای دوره‌های آنلاین آموزش حسابداری است. شما به راحتی دوره‌های آنلاین ارائه شده توسط مراکز معتبر را از سراسر ایران پیدا خواهید کرد. تنوع زیاد دوره‌های آنلاین از مزایای بزرگ این نوع آموزش است. مهم نیست که کجا زندگی می‌کنید، شما همیشه می‌توانید یک دوره مناسب را پیدا کنید که بتوانید از خانه آن را دنبال کنید.

 

2.آسایش و راحتی

ساعت‌ها حضور در کلاس، نشستن روی صندلی برای مدت طولانی و درد کمر تا پایان روز را فراموش نکنید. هنگام انتخاب آموزش آنلاین، مجبور به حضور فیزیکی در کلاس نخواهید بود. همه آموزش‌ها و مطالب مورد نیاز از طریق سیستم‌های آنلاین ارائه می‌شود، بنابراین شما به راحتی از خانه خود به آموزش‌ها دسترسی خواهید داشت. برای رفتن به کلاس  از وسایل حمل و نقل عمومی‌استفاده نخواهید کرد، مجبور نیستید برای اتومبیل خود پول بنزین بدهید و برای لباس پوشیدن در کلاس مجبور نیستید زود از خواب بیدار شوید.

مدیریت زمان و محیط کاری

آسایش و راحتی یک مزیت قوی است، اما می‌تواند در فرآیند آموزشی شما تاثیرات منفی داشته باشد. پس شما نباید اجازه دهید هنگام حضور در کلاس آنلاین از خانه خیلی راحت باشید و این امر تمرکز شما روی محتوای آموزشی را کم کند، بنابراین بهترین کار این است که یک محیط مطالعه الهام بخش در خانه خود ایجاد کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک میز و یک صندلی خوب و راحت است.

 

3.دوره‌های آنلاین در یک رزومه عالی به نظر می‌رسند.

مهم نیست که در حال حاضر موقعیت و جایگاه شغلی شما چیست. گذراندن دوره‌های آموزشی آنلاین همیشه در رزومه کاری شما خوب به نظر می‌رسد. این امر به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که شما متعهد به یادگیری و مشتاق به دست آوردن دانش و مهارت‌های جدید هستید. در اکثر مواقع مسئولان جذب و استخدام مدارک دوره‌های آموزش آنلاین را از مدارک دوره‌های حضوری پایین تر نمی‌دانند. مدرک، مدرک است. اگر از مراکز معتبر مدرک آنلاین دریافت کنید، علاوه بر تقویت مهارت‌های فردی با سرعت جایگاه و موقعیت شغلی خود را تقویت خواهید کرد. مطمئناً شما کاندیدای بهتری برای ارتقا شغلی خواهید شد و رزومه شما هنگام درخواست موقعیت‌های جدید بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

 

4.یادگیری به صورت خودآموز

هنگامی‌که شروع به مرور دوره‌ها و برنامه‌های آموزش آنلاین می‌کنید، برچسب “خودآموز” را در اکثر آنها مشاهده خواهید کرد. این یعنی چی؟ یادگیری به صورت  خودآموز به این معنی است که فراگیران می‌توانند دوره‌های آموزشی  را در زمان دلخواه شروع کنند.  همچنین می‌توانند برنامه یادگیری متناسب با نیازهای فردی خود را تنظیم کنند.

یادگیری به روش خود آموز

آموزش آنلاین به صورت خودآموز فراگیران را قادر می‌سازد تا با ریتمی‌که مناسب آنها است برنامه آموزشی را جلو ببرند. این نوع آموزش نیازی به حضور در جلسات زنده ندارد. شما می‌توانید در هر زمان که برای شما مناسب باشد به آموزش‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر مجبور به کار یا مراقبت از خانه و فرزندان خود در طول روز هستید; می‌توانید شب برنامه آموزشی خود را پیش ببرید. این مزیتی است که سیستم آموزشی حضوری نمی‌تواند آن را در اختیار شما بگذارد.

5.هزینه‌های کمتر

این واقعیت که ارزان تر بودن آموزش‌های آنلاین در مقایسه با آموزش‌هایی که در محیط مراکز آموزشی برگزار می‌شود کافی است تا شما را متقاعد کند که این نوع آموزش را در برنامه‌های خود در نظر بگیرید. شهریه متوسط ​​دوره‌های آموزشی آنلاین به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین میزان شهریه در دوره‌های مختلف متفاوت خواهد است. علاوه بر شهریه کمتر دوره‌های آموزش آنلاین هزینه‌های رفت و آمد و سایر هزینه‌های جانبی در آموزش آنلاین برای شما صرفه جویی خواهد شد.

 

تهیه صورت‌های مالی

 

ما بهترین قسمت را برای آخر ذخیره کردیم: بسیاری از دوره‌های آموزش آنلاین کاملا رایگان هستند. برخی از موسسات مطالب آموزشی را در قالب پادکست، فیلم و… بدون هیچ گونه هزینه ای ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های رایگان  گواهی پایان دوره به شما تعلق نخواهد گرفت; اما برای هر کسی که می‌خواهد سطح تخصص و دانش خود را بالا ببرد بسیار مفید خواهد بود. همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی آنلاین به صورت رایگان می‌تواند پیش زمینه را برای حضور قوی تر در دوره‌های دیگر آماده کند.

 

حرف آخر

دوره‌های آموزشی آنلاین و برنامه‌های راحت تر و ارزان تر از همتایان خود در آموزش حضوری و سنتی هستند. این دو مزیت اصلی یادگیری آنلاین است که باعث می‌شود بسیاری از فراگیران وقتی می‌خواهند مدرک یا گواهینامه بگیرند، سیستم آموزش‌های آنلاین را انتخاب کنند.

بهترین مزیت در مورد یادگیری آنلاین این است که می‌توانید به آرامی‌یاد بگیرید و با تمرکز بیشتر در کلاس‌ها شرکت کنید. شما فقط نیاز به اشتیاق برای یادگیری و جستجوی سریع آنلاین دارید که شما را به یک مسیر درست هدایت کند. موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم در این راستا مجموعه ای کامل از  دوره‌ها را به صورت آموزش آنلاین تدارک دیده است که شامل آموزش حسابداری، علم داده و هوشمندی کسب و کار، مهارت‌های فردی و … می‌باشد. همچنین در کنار برنامه‌های آموزش آنلاین مجموعه خودآموزهای این مجموعه می‌تواند شما را در دستیابی به اهداف شغلی شما یاری کند.

 

گردآورنده: عرفان ستایشی

منبع: elearningindustry

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *