آشنایی با بزرگترین شرکت آموزش الکترونیکی در دنیا

Coursera سرویسی است که در سال 2012 توسط 2 نفر از اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه Stanford راه اندازی شد. در ابتدا استادان Daphne Koller و Andrew Ng دوره‌های خود را به صورت آنلاین در اختیار همه قرار دادند.

هدف از راه اندازی Coursera دسترسی همه‌ی افراد در هر جای دنیا به دوره‌های برترین اساتید و دانشگاه‌ها است.
دوره‌های کورسرا در حوزه‌هایی مانند علوم کامپیوتر، علوم پایه، مهندسی، علوم اجتماعی، هنر و کسب و کار توسط بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی تدریس می‌شوند.

آشنایی با شرکت coursera
دوره‌ها شامل سخنرانی‌ها، تکالیف و پروژه‌ها، فروم‌های گفتگو است. همچنین دوره‌ها با زیرنویس زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی، چینی، عربی، اسپانیایی، آلمانی، هندی، ترکی و …. قابل ارائه هستند و کیفیت ویدئوهای Coursera قابلیت تنظیم شدن با توجه به سرعت اینترنت کاربران را دارد. کاربران می‌توانند در صورت نیاز اپلیکیشن این پلتفرم را نیز روی تلفن همراه خود نصب کنند.
در طول دوره کاربران می‌بایست تمرین‌های تهیه شده توسط مدرسین را تحول دهند و جهت دریافت گواهینامه در آزمون پایانی دوره شرکت کنند.

 

انواع دوره‌های Coursera

درحال حاضر 3 نوع دوره در Coursera ارائه می شود:

1.دوره‌های آموزشی دانشگاهی: طول این دوره‌ها بین 4 تا 6 هفته است، هزینه آنها بین 29 تا 99 دلار و در نهایت به فراگیر گواهینامه اعطا می شود و تعداد این دوره‌ها به بیش از 2700 می‌رسد. تقسیم بندی دوره‌ها به صورت زیر است:

Data Science: Data Analysis, Machine Learning, Probability and Statistics

Business: Leadership and Management, Finance, Marketing, Entrepreneurship, Business Essentials, Business Strategy

Computer Science: Software Development, Computer Security and Network, Design and Product

Personal Development: Successful Career Development, Self Awareness and the Effective Leader, Leading the Life You Want

Information Technology: Cloud Computing, Security, Data Management, Networking

 

2.دوره‌های مهارت محور یا تخصصی (specializations): این دوره‌های تخصصی در مورد یادگیری مهارت‌های شغلی هستند و زمان آن بین 4 تا 6 ماه می باشد. هزینه این دوره‌ها بین 39 تا 79 دلار در ماه است.

 

3.دوره‌های تحصیلی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس: کاربران می‌توان با ثبت نام در رشته‌های دانشگاهی مانند علوم کامپیوتر، علم داده و کسب و کار که بین 1 تا 3 سال طول میکشد، مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت کنند. هزینه این دوره‌ها بین 15 تا 25000 دلار است.

 

آشنایی با شرکت coursera

تعدادی از دوره‌های تحصیلی Coursera

Master of Business Administration (iMBA)

Global Master of Business Administration (Global MBA)

Master of Science in Electrical Engineering

Master of Computer Science

Bachelor of Science in Computer Science

Master of Applied Data Science

MSc in Machine Learning

 

 

همکاری Coursera با دانشگاه‌ها

شرکت کورسرا با بیش از 150 دانشگاه در سراسر جهان همکاری می‌کند که لیست تعدادی از این دانشگاه‌ها به صورت زیر است:

University of Illinois at Urbana-Champaign
Macquarie University
HEC Paris
University of Colorado Boulder
Arizona State University
University of London
Penn Engineering

coursera چیست

 

نتایج گزارشات سالانه شرکت کورسرا (2018-2016)

در سال 2016 آخرین بنیانگذار شرکت، Daphne Koller از شرکت جدا شد. در این سال 6 میلیون کاربر جدید به کورسرا اضافه شد. برای اولین بار این شرکت دوره‌های خود را در تلوزیون ایالات متحده تبلیغ کرد. در این زمان دوره‌هایی با همراهی مربی و تکالیف برای کاربران خود طراحی نمود و امکاناتی مانند مشاهده وضعیت پیشرفت در دوره در پلتفرم اضافه شد.

در سال 2017 Jeff Maggioncalda مدیرعامل شرکت شد و در این سال تغییرات زیادی در Coursera اتفاق افتاد.
در این سال Coursera اقدام به ایجاد یک مدل اشتراکی رایگان 7 روزه که بعد از گذشت 7 روز و عدم لغو ثبت نام هزینه دوره برای فرد شارژ خواهد شد. همچنین برای اولین بار کورسرا مسیرهای یادگیری که شامل مجموعه‌ای از دوره‌هاست را معرفی نمود و اعلام کرد که تعداد اعضای سایت سریعتر از فیس بوک رشد داشته است.

درآمد تخمین زده شده از شرکت کورسرا در سال 2018 حدود 140 میلیون دلار است که این عدد در سال 2017، 100 میلیون دلار بوده است. این شرکت حدود 330 نفر نیرو دارد.

 

corsera

اگرچه تعداد کاربرانی که هر ساله اضافه می‌شوند، یکسان هستند، اما به نظر می‌رسد با گذشت زمان بخش بیشتری از این افراد برای شرکت در دوره‌ها هزینه پرداخت می‌کنند. همچنین این شرکت دارای بیش از 1500 مشتری شرکتی است.

در سال 2018، Coursera 8 مدرک جدید از سیزده دانشگاه جدید اعلام کرد. که می‌توان به لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه لندن و مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات از دانشگاه پنسیلوانیا اشاره کرد.

Coursera دارای بیشترین دوره آموزشی در میان ارائه دهندگان MOOC) Massive Open Online Course) و بالاترین تعداد کاربران ثبت شده است. گواهینامه Coursera به عنوان دومین مدرک مورد تائید شده در LinkedIn تبدیل شده است.

 

از زبان کاربران Coursera

Charlotte Stevens: فروم‌های تخصصی، ویدئوهای آموزشی، آزمون‌های هفتگی و پروژه‌های ماهیانه همگی خیلی کاربردی و دقیق هستند و من قبل از این فکر نمیکردم که روزی تا این حد مشتاق یادگیری شوم.

 

Maurice op de Beeks: دوره‌های ترکیبی همراه با گواهینامه بهترین مسیر برای پیشرفت هستند. نقطه قوت Coursera این هست که شما اون چیزی که مورد نیازتون هست رو آموزش میبینید و ارزش خودتون رو به کارفرما نشان میدهید.

 

Vanessa Georg: این دوره آموزشی باعث افزایش اعتبارم شد و این دوره من رو با مفاهیم جدید، توانایی مدیریت پروژه، روش‌های تصمیم‌گیری صحیح و ابزارِ آنالیز آشنا کرد.

گردآورنده: زهره طاهرخانی

 

منابع:
coursera.org
classcentral.com
mooc-list.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *